marenliyinnyc.reismee.nl

We zitten in New York!


Zo, wij zitten nu in New York City!!
En ondanks de moeheid van gister en pas tegen 11 en gaan slapen, ben ik toch al vroeg wakker! Mijn nichtje, Lily, had van de spanning de vorige nacht maar 1.5 uur geslapen (!!!!), terwijl we toch echt pas om 10 uur op Schiphol hoefden te wezen, dus die ligt nog knock out…:D
Wat een reis, gister, zeg! De vlucht gaf geen problemen, maar ik heb nog nooit eerder in zo’n krap toestel gezeten!!! Nou, 1 x, maar dat was naar de kanaaleilanden, dus dat is dan net een uurtje…maar dit was best pittig…ik zat in het midden en het was echt een toer om iets uit mijn tas te kunnen pakken…we zaten helemaal achterin, waar ook een pantry was, en dat was dan wel weer prima, hadden we lekker ruimte om af en toe de benen te kunnen strekken, want het gangpad, dat was ook super smal!


Maar? Wel eigen entertainment met veel keus! Het eten was echt lekker en ze kwamen regelmatig langs met drinken…(zelf had ik nog 4 kleine flesjes getapt voor we vertrokken,,,dus we zijn niet uitgedroogd, zal ik maar zeggen…)

Na 8 uur en de beslissing om nooit meer sardientjes te eten, zo zielig…., kwamen we aan op Newark, lekker klein vliegveld, de gemiddelde douane check zou rond een half uur zijn….
Nou….niet dus….
TWEE UUR! Ongelooflijk!! En dat in een klamme hitte van 27 graden!
De computers deden het allemaal niet zo goed, geloof ik, dus dat zal een reden zijn van deze belachelijke vertraging….
Mens, ik stond op knappen!
Maar, het is gelukt! En toen op naar die luxe Newark Express die elke 15 minuten langs komt en je binnen 45 minuten in Manhattan dropt….nu ja, door dat lange wachten, zaten we inmiddels volop in de spits, natuurlijk…

Er stonden al aardig wat mensen te wachten en na 25 minuten kwam er eindelijk een bus….pfff…bij de volgende terminal ging ie nog eens 20 minuten staan wachten…waarop? Geen idee!!!
En toen….file….file….file….terwijl je door een machtig oninteressant stuk New Jersey reed….Lily vond het zeer vergelijkbaar met de buitenwijken van Cairo, en ik moet zeggen, ik was het met haar eens!
Eindelijk in Port Authority besloten we maar uit te stappen (een stop te vroeg, maar lopend zou volgens ons sneller gaan)
Konden we meteen onze NY passen ophalen….

Nou is lopen met grote koffers natuurlijk toch lastig, vooral als je, zoals Lily, met grote ogen om je heen kijkt…het is natuurlijk toch een stukje Times Square waar je door loopt, compleet met lichten en uitzonderlijke types…en….matrozen!!! (Fleet Week…(:D )

Ik heb haar even op een hoek gepost met de koffers en wilde snel naar Planet Hollywood om de passen op te halen….maar ik zag die zaak niet….en dus aan een (op TS zeldzame) local gevraagd of zij het wist…tja…somewhere around here….wacht, ik google het even voor je…
Wat een tijd leven we toch en wat zijn NY ers toch heerlijk behulpzaam!

Het was inderdaad in de buurt, en een heerlijk souvenirs winkeltje,,,,ik heb echt genoten…op de terugweg zag ik mooie zwarte jongens staan met FREE HUGS banners….eerst liep ik verlegen door, maar toen bedacht ik me, wanneer krijg ik weer zo’n kans?

Echter, de jongen die ik op het oog had, stond met zijn rug naar me toe en draaide juist de andere kant op….toch gemist, die kans….en te moe om nou echt even terug te lopen, want inmiddels was ik ze voorbij….:(

Maar ik kwam wel met een Big Smile weer bij Lily terug….:D

Nog 5 minuten lopen, en we waren bij het hotel…en kregen we een kamer met 3 bedden! En dat houdt in dat we, voor dit hotel, geweldig veel ruimte hebben! Echt super! De wc (een van de vele op de gang) zit hier letterlijk om de hoek, dus dat kon niet beter, en de bedden zijn lekker solide en de airco doet het ook!
Het streetnoise valt vannacht reuze mee, al zei de man in de lobby wel dat dat nogal verschilt per nacht…


We zijn nog even voor een snap visit naar Bryant Park geweest, in de zwoele zomernacht, en wat was dat gezellig, zeg! Lily was ook helemaal onder de indruk! Dat wordt onze stek, er zaten ook allerlei mensen met een laptopje, daar, in het donker maar dan zie je het scherm tenminste goed! ;)

Daarna nog even gauw wat fruit en drinken gescoord in de supermarkt/deli schuin tegenover het hotel en daarna zijn we letterlijk gecrasht…..

Even kijken of ik mijn camera kan vinden, dan zet ik een fotootje er bij…



Reacties

Reacties

Robbie

Hallo Marian,

Geniet ervan en laat zeker weten hoe het was daar.

Wij gaan binnen 2 weken voor de 1ste maal naar NY

Groetjes,

Karin

Hoi Marian en nichtje,

Klinkt helemaal goed allemaal, een gratis hug????? lijkt mij heerlijk (:P)
ben best een beetje jaloers, terwijl ik naar buiten kijk achter mijn Holter computer, komt het hier met bakken naar beneden :X,

dus genieten daar!!!!

knuf Karin

Brigitta

Yay, jullie zijn er!
Wat ontzettend leuk te lezen hoe het gaat, ik geniet mee, nou ja niet van die 27 graden wachtperiode :-)
Mijn ervaring met Newark was echt super, binnen 10 minuten stonden we buiten.
Ik ben ontzettend blij voor jullie dat die stomme aswolk geen effect meer had en de vlucht goed ging.
Bryant Park, jaloerszzz (maar ik kan het wel handelen :))
Wat fijn ook dat the Americana zo goed uitpakt!

Ik kan niet wachten op het volgende verslagje.

ps voor een foto met een lekker ding nog even naar Abercrombie! ::o

Heel veel plezier en gezelligheid nog,
groetjes,
Bri

Marietta

Ik ga jullie volgen hoor !! Leuk verslag...
en idd wat een krap toestel. Brrr...

Groeten en maak het gezellig daar !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!