marenliyinnyc.reismee.nl

Lady Gaga and others

Dag 1

Vanmorgen dus vroeg wakker…
Lady Gaga gaf vandaag de kick-off van de ‘good morning concerts’ van deze zomer….daar hoorde ik pas gister van, en hoewel het i.p. gratis concerten zijn, moest je voor dit concert wel plaatsen reserveren en daar waren we te laat mee….
We hadden dan weliswaar het plan om daar rond 7 uur te zijn en te zien of we nog iets konden regelen, maar ik had gisteravond al op het internet gelezen dat er mensen voor de ingang lagen te kamperen….en bovendien….zo vroeg eruit is ons niet gelukt.

Eenmaal op, ging de route via Pax naar Bryant Park om daar even te ontbijten en toen zijn we al wandelend via de uitnodigende winkels op 5th Avenue naar de plek van het concert gegaan. Het was al half negen toen we daar aankwamen en er gingen al aardig wat mensen weg…..maar toch vertikten de parkwachters om de maximaal 50 mensen die bij de hekken stonden alsnog naar binnen te laten….zo flauw!!

We hebben wel een glimp op kunnen vangen van de dame en een paar liedjes gehoord….daarna nog naar een andere kant gelopen, waar een groot scherm bleek te staan met boxen erbij, zodat we alsnog van de toegift konden genieten….
En natuurlijk, bij de uitstroom van het publiek wat zeer exotisch uitgedoste mensen gezien…

zo konden we het zien vanaf de hekken:


oh, en dat mens rechtsonder in dat blauwe shirt, bij 28'', dat wilde ons niet naar binnen laten...bitch...!8-)
en zo vanaf de achterkant...ik dacht dat ik een langer filmpje had...zal ik nog eens checken:


Vervolgens op naar het Metropolitan. Dat ging om half 10 open, precies toen wij er aankwamen. Met onze NY-pas konden we de mensenmassa omzeilen en zijn we gelijk naar de Alexander McQueen tentoonstelling gegaan, want ik had al gelezen dat die later op de dag altijd afgeladen is. En we hadden mazzel, het was prima te doen en bijzonder indrukwekkend! Een beetje morbide, af en toe, maar echt heel apart en vooral toch ook heel divers!


Verder heel kort langs de impressionisten, toen naar de Middel-eeuwse kunst (een verzoeknummer van Lily) en daarna op naar het dakterras….even wat drinken en eten.
De kunst daarboven kon me niet boeien, maar het uitzicht des te meer! Waanzinnig mooi, ondanks het heiige uitzicht. Lily heeft panorama foto’s gemaakt, misschien zet ik daar later nog eens een plaatje van neer.

Nog even langs mijn grote vriendin, en toen via de chique buurten van Upper East richting een metrostation, om onze 7 daagse metropas te kopen en richting het Ripley museum te gaan….Heerlijke jazz bandjes, vooral oudere artiesten, viel me op.
Uitgestapt bij Grand Central, waar we even door de grote hal zijn gelopen.

Ripley was heel gek. En de horde jonge tieners die vlak na ons kwamen ook…..wat een herrie komt er uit die Amerikaanse jeugd, zeg!

Nu liggen we gevloerd op ons bed….straks halen we wat eten bij de deli aan de overkant en gaan dat in het park verorberen…. daar zal ik dan meteen dit verhaal uploaden.
Ik verheug me ook al op het eerste bezoek aan Kinokunya (een schitterende Japanse winkel bij het park, vooral boeken, maar ook andere mooie dingen) en voor vanavond hopen we een plekje te kunnen bemachtigen op zo’n avondzeiltocht, ook al met de NY pas….ben reuze benieuwd of dat lukt, geen idee of die lui snel vol zitten? Lijkt me echt heerlijk, vooral met het onwaarschijnlijk hete zomerweer dat we hier hebben!! 28 graden!

Reacties

Reacties

Brigitta

Wat een leuke dag en dan het heerlijke weer, super!
Ik hoop voor jullie dat de boottocht lukt, prachtig de skyline zien vanaf het water.
Veel plezier, groetjes, Bri

Marian

De boottocht is gelukt, maar dan vroeger...en dat was maar goed ook, want Lily ligt alweer gevloerd op bed terwijl ik in het park nog even van de gratis wifi gebruik maak! De dongel doet het goed, maar ik merk wel dat 10$ je geen week doorhelpt! T is wel een prima optie om even snel mail te checken en her en der wat te laten horen!

Ik ga vannacht op een ander bed liggen, dat kraakt iets meer, maar ik lig dan wel in de koele stroom van de airco... trouwens, we zouden op de brandtrap kunnen gaan zitten! Misschien doen we dat later nog eens met een glaasje wijn, of zo.....lijkt me echt wel leuk! al is het uitzicht niet super boeiend,,,,,dat niet...^_^

Queens NY

Leuk verslag Marian. Ik ben helemaal niet jaloers (:D Mocht het nog in je schema passen ga dan ook even naar Columbus Circle, ga even naar de bovenste verdieping en geniet even van het uitzicht dat New York kan bieden. Vergeet ook dan niet even naar de kelder te gaan. Een hele mooie supermarkt.
Geniet met volle teugen.

B)

vincentvega

Hoi Marian,
Héél erg leuk om mee te kunnen lezen hoe je het hebt in deze superstad (tu)!! Wel super weer zeg daar. Valt de hitte mee of is het juist erg benauwd? Airco op je kamer is dan wel heel erg nuttig denk ik. Had ook nog even je foto gezien van het vliegtuig. Was inderdaad aan de (hele) krappe kant zeg. Zulke toestellen verwacht je binnen europa maar niet om mee de grote plas over te steken. Maar onder het motto "het maakt niet uit hoe je er komt als je er maar komt" zijn jullie veilig en wel geland. Ik zou zeggen geniet er met volle teugen van en we lezen graag de verdere avonturen :D

Marian

"Vincent: die airco is BROODNODIG....de hitte is genadeloos...en het gaat de komende week boven de 30 graden worden....oi oi oi...
Vandaag beklimmen we het Vrijheidsbeeld.....ik had wel 'geoefend', maar niet met dit weer....ben benieuwd of we het halen...:D

Maar ach, we hebben ook al aardig wat pyramides in de hitte gedaan, we zijn doorgewinterd....Pun intended....
Ik plaats nog even een foto van die Middeleeuwse kunst plaatsen, vond m zelf erg leuk geworden

Sem

Klinkt allemaal erg leuk! Toffe foto's ook! En heel veel succes met het beklimmen van het Vrijheidsbeeld, vooral met die hitte!
Geef Lily maar wat energie drankjes, dan wordt ze wel weer wakker :P Have Fun!!

Marian

Ze heeft idd wat energiedrankjes genomen...:D
we hebben het met gemak gehaald, trouwens, viel reuze mee!
Leuke foto's ook....maar het is laat...morgenochtend mogen we uitslapen en ik denk dat ik dan wel weer aan het volgende verslag toekom.....groetjes terug, vast...:) (ze ligt alweer te pitten, hoor!!)

The Iceman

Hey Marian ,
Heel veel plezier daar in "ons plekje big apple "
Hopelijk valt het weer wat mee zodat je programma kan afwerken .
Ben benieuwd wat er al is veranderd zins ons verblijf. Hopelijk komt er spoedig een boeiend verhaal.
Have Fun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!