marenliyinnyc.reismee.nl

Sex and the City

Vanmorgen eerst naar een diner waar we gister langsliepen en wat er gezellig uitzag. Het was een onwijs mooie diner met een kleurrijke, gezellige inrichting: Moonstruck.
Heerlijk gegeten, een echt Amerikaans ontbijt met prima koffie waarvan je dan eindeloos een gratis refill krijgt. Lily wilde pancakes, maar dat was niet op het menu te vinden en dus ging ze voor een wafel met Maple Syrup. Ik had een heerlijke champignon omelet met home fries (een soort rosti’s) en geroosterd brood.
Achteraf zagen we anderen wel pancakes nemen (3, en dan megaformaat, per portie) dus dat gaan we binnenkort eens samen delen….



Daarna op naar de ontmoetingsplek voor de Sex-and-the-City tour (SATC). Een heerlijke wandeling langs een straat die ik volgens mij nog niet kende. Weer allemaal voor mij nieuwe, prachtige gebouwen gezien en natuurlijk aparte mensen…dat is non-stop.
De ontmoetingsplek bleek tegenover het Plaza te zijn, geen onbelangrijke plek voor een SATC tour!

Voornamelijk vrouwen, uiteraard, van allerlei allooi, en een enkele man die mee moest van zijn vriendin of die van de herenliefde is en dus zelf ook fan..
De linker meid van deze foto was op stap met 3 vriendinnen voor vrijgezellen uitstapje, deze zomer gaat ze trouwen. Ze waren prachtig uitgedost.

De tour was onwijs leuk en gezellig! Echt continue langs plekjes uit de serie met een juffer voorin de bus die alles toelicht en videoschermpjes waarop een aaneenschakeling van clipjes te zien was. Super leuk gedaan! Een voornamelijk door de West Village en Soho, dus zulke gezellige buurtjes!

De eerste stop was een uitdagende winkel waar Samantha regelmatig shopt: the Pleasure Chest….met korting…
De inkopen daar kunnen niet door de censuur, dus die laat ik aan jullie verbeelding over…
Verder natuurlijk nog Buddhakan (pin me niet vast op de spelling) en Aiden’s bar, waar Cosmopolitans voor ons klaar stonden….op de plek waar Carry met haar hand vol bewondering over de bar strijkt. Het is een schitterende bar trouwens, niet op Mulberry maar op een andere straat. Ik heb regelmatig foto’s van street corners genomen, zodat ik thuis de route nog even uit kan stippelen.
Uiteraard ook een stop in de buurt van wat kleine (prijzige, ondanks de korting) winkeltjes, om uiteindelijk te verzamelen op een sfeervol hoekje om te genieten van een cupcake.

Al met al vond ik de tour onwijs leuk!
En….hij eindigde bij de bibliotheek waar Carrie net niet met Big is getrouwd en voor ons dus om de hoek! Zondag, dus we konden niet naar binnen, maar via het park op weg naar ons hotel kwamen we weer langs een winkeltje waar een leuk kort broekje voor 7$ in het winkelraam te koop stond….daar hadden we nog we puf voor…..en eenmaal binnen bleken ze ontzettend leuke spulletjes te hebben voor ontzettend weinig geld en Lily heeft dan ook een hele outfit gekocht.

En even verderop een toeristenwinkeltje, 10 ansichtkaarten voor 1$....haha, voor een ieder die een kaartje krijgt, het was lekker budget.
Toen even gechild in het hotel, een kopje thee op de fire escape, gegeten in Bryant Park (heerlijke warme goedgevulde sandwiches van Pax, een keten die prat gaat op hun ā€˜wholesome’ food….) en daarna op naar de Harry Potter tentoonstelling. Daar konden we met onze NY passen in.
Leuk, leuk, leuk! Prachtig! Allemaal props van de diverse films (de echte spullen, dus!!!).
Kostuums van bijna allerlei acteurs, inclusief het mooie gewaad van de eerste (en enige echte) Dumbledore en de jurk van Hermione, de Boggard cabinet, de kruidentuin met schreeuwende wortels (weet even niet meer de naam), Hagrid’s hutje waar ook zijn kleding hing….gigantisch! (Lily merkte op dat hij na de films vast zijn baard heeft afgeschoren om niet al te herkenbaar te zijn…ROFL)

Quidditch attributen, Death eaters, de roze kamer van dat enge mens, afijn, noem maar op. Het was een ware tocht door Hogwarts!
Een van de supposten (die overigens allemaal Brits leken), kwam regelmatig naar ons toe en lichtte het een en ander toe en vertelde over wat voorvalletjes die op de tentoonstelling had plaatsgevonden…volgens Lily had ik sjans, maar de goede man was al gauw 20 jaar jonger, dus al richtte hij zich vooral naar mij, ik zal vast niet degeen zijn die zijn aandacht had getrokken….

Als laatste (we waren ook nog op weg naar ToTR, maar onze moede lijven stonden dat niet meer toe) hebben we nog een slush genuttigd op de trap van Times Square…..het was er DRUK DRUK DRUK! Niet te geloven….we besloten dat Memorial Weekend en Fleet Week daar een grote rol in speelden, want dit was echt niet normaal meer. En dat in die hitte!
Maar, het werd donker en dus wel weer indrukwekkend met al die lichten! Even lekker mensen gekeken. en natuurlijk de Disney Store, M&M's etc....


Daarna uiteindelijk met moeite terug naar het hotel. Nog even wat ingeslagen in het supermarktje, alwaar we met veel toewijding hebben geprobeerd de Chinese jongeman achter de toonbank aan het lachen te krijgen….en, op het allerlaatst heb ik toch een glimlach gespot.
(wat mooie gebouwen onderweg)
In de veels te warme lift in naar ons verdiepinkje, dodelijk vermoeid op bed geploft….geen puf meer om tanden te poetsen….knock out.

Nu is het ochtend en de verwachte onweersbui is aangekomen….nou, dat wordt dan Macy’s…he, wat vervelend nou….
Taking the long way home:
En zo ziet het park eruit als ik daar 's avonds nog even een verhaaltje upload:
(helaas dus wel dicht om 23 uur!!)

Reacties

Reacties

Marietta

Inmiddels geniet de hele familie van je NY belevenissen !! En wat doen jullie veel...!
Al weer e.e.a. toegevoegd aan mijn favorieten..

Brigitta

Mijn favoriete terras :-) Uitzicht is prachtig, wat een mooie foto.

Brigitta

Waanzinnig allemaal, klinkt zo leuk :-)

Brigitta

lol :D

Marian

,.....ik zie uitgaves die ik niet thuis kan brengen.....morgenochtend meteen achteraan!

Brigitta

Oh nee toch, hoop niet dat het grote bedragen zijn. Nou hier zit je niet echt op te wachten. Heb je nog alternatieve betaalmiddelen bij je?

Marian

Het lijkt mee te vallen, en ja, ik kan atlijd pinnen...dus dat zou geen probleem zijn...(tu) :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!